Hybride onderwijs, hoe dan?!

08 november 2018
Scholen kiezen steeds vaker voor onderwijs waar leren en werken samenkomen. Hybride onderwijs waar theorie, vaardigheden en werken in authentieke beroepssituaties verbonden zijn.
Hoe begeleid je studenten binnen deze vorm van onderwijs? Wat vraagt dit van docenten? Wat betekent dat voor de didactiek? En hoe kies en ontwerp je opdrachten die het leren van studenten binnen hybride onderwijs ondersteunen?
Martijn van Schaik (Centrum Top Techniek) is als practor verbonden aan het practoraat Hybride onderwijs. Hij promoveerde op de vraag hoe je het leren van theorie aan de hand van praktische opdachten begeleidt.
Binnen het Centrum voor Top Techniek onderzoekt hij samen met docenten hoe je hybride onderwijs kunt vormgeven in een samenwerking van voortgezet onderwijs, mbo, bedrijfsopleidingen en het bedrijfsleven.
Onderwerpen
Tijdens dit webinar deelt Martijn wetenschappelijke inzichten en praktijkervaringen rondom Hybride onderwijs. In het bijzonder gaat hij in op vraagstukken rondom curriculumontwikkeling, didactisch handelen van docenten en het leren van studenten.
Voor wie
Zowel voor docenten en praktijkbegeleiders als voor mensen die betrokken zijn bij onderwijs- en beleidsontwikkeling biedt dit webinar belangrijke inzichten.
Neem contact op voor meer informatie
Janneke Wennekes
Professionalisering
Janneke is een enthousiaste en betrokken adviseur die zich inzet voor het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs. In de rol als procesbegeleider, trainer en ontwikkelaar is ze breed inzetbaar op thema’s zoals curriculumontwikkeling, onderwijsinnovatie en examinering.
Jessica Tadema
Arbeidsmarkt & onderwijs
Jessica is een enthousiaste en gedreven onderwijskundig adviseur en procesbegeleider. Jessica heeft expertise op het gebied van werkplekleren, hybride/flexibel onderwijs, curriculumontwikkeling, loopbaanontwikkeling en het stimuleren van een leercultuur. Ze geeft graag advies over integrale vraagstukken in de aansluiting van onderwijs en de arbeidsmarkt. Haar adviesstijl is onderzoeken, analyseren en samen met betrokkenen op zoek gaan naar concrete oplossingen om verandering in gang te zetten.