Interne communicatie bepaalt het succes van de examenorganisatie

04 mei 2018
Examencommissies hebben de laatste jaren een meer borgende rol gekregen: meer aansturen en minder uitvoeren. Onderwijsteams hebben meer taken gekregen en zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van examinering.
Deze veranderingen hebben gezorgd voor een duidelijkere verdeling van taken en verantwoordelijkheden. Als we kijken naar interne communicatie over examinering, is vaak van duidelijke taken geen sprake.
Wilt u ook een goede interne communicatie in uw examenorganisatie?
- Selecteer dan eerst relevante informatie en verspreid deze.
- Maak bij de verspreiding onderscheid tussen informatie- en kennisdeling.
- Let bij de keuze voor het communicatiemiddelen op het doel dat je beoogt te bereiken bij het verspreiden ervan.
Bent u benieuwd naar de succesfactoren? Lees dan het artikel dat CINOP schreef met leden van de examencommissie. Het artikel is gepubliceerd in het vakblad Profiel, uitgave nr. 3 van 2018.
Meer informatie
Bent u betrokken bij de uitvoering van examinering en heeft u advies nodig? Wij helpen u graag. Neem vrijblijvend contact met ons op.
DownloadNeem voor meer informatie contact op
Marloes van Bussel
Professionalisering
Marloes is een gedreven adviseur, expert en procesbegeleider, die graag samen met anderen werkt aan het verbeteren van onderwijs. Ze is expert in kwaliteitsborging, kwaliteitscultuur en professionalisering. Met haar grote betrokkenheid, analytisch vermogen en doelgerichtheid weet zij mooie resultaten te bereiken.
José Dams
Professionalisering
José werkt als adviseur vooral op het terrein van de examinering. Ze richt zich daarbij op kwaliteitsverbetering en deskundigheidsbevordering van examencommissies en andere betrokkenen in de examenorganisatie, zowel in vmbo, vavo als mbo en hbo. Voor bestuurders en management is zij een daadkrachtige adviseur met brede kennis over het beroepenveld.