Terugblik interactieve sessie ‘Visie en strategie flexibel onderwijs’

10 maart 2021
Hoe kun je op andere manieren kijken naar het ontwikkelen van visie en strategie rondom flexibel onderwijs? Op 9 maart zijn we met 12 deelnemers vanuit diverse scholen aan de slag gegaan met deze vraag tijdens een interactieve verdiepingssessie, onder andere aan de hand van de ruwe versie van de FlexTool. De deelnemers hebben vanuit eigen vragen en dilemma’s geoefend met het bepalen van de belangrijkste trends, wie je in de toekomst wilt zijn passend bij ontwikkelingen in je regio, en waar je echt mee aan de slag moet. Hoe maak je daarbij gefundeerde keuzes, en hoe krijg je mensen mee?
Als je er niet bij kon zijn maar wel graag meer informatie wilt, of de slides wilt ontvangen, mail dan naar MHoefeijzers@cinop.nl.
FlexTool
De FlexTool wordt ontwikkeld met vier voorlopers in het mbo. De FlexTool biedt een stapsgewijze aanpak en concrete handvatten om een flexibel curriculum te ontwikkelen, passend binnen de wettelijke kaders, instellingskaders en regionale kaders. Hij bevat generiek toepasbare hulpmiddelen en methodieken. Als mbo-instelling en -team kun je deze dus naar wens zelfstandig gebruiken, of kiezen voor aanvullende producten en begeleiding door CINOP-experts.
Neem contact op voor meer informatie
Sandra Beugel
Flexibilisering
Sandra is een enthousiaste en daadkrachtige professional die gericht is op het vergroten van maatwerk en flexibiliteit binnen het onderwijs. Vanuit haar onderwijskundige en bedrijfskundige achtergrond, helpt ze onderwijsinstellingen op strategisch-, tactisch- en operationeel niveau de omslag te maken naar meer gepersonaliseerd en wendbaar onderwijs. Naast aandacht voor de inhoud, heeft ze ook veel aandacht de veranderkundige kant van flexibiliseringsvragen. Niet alleen het concept moet kloppen, maar ook de professionals moeten voldoende toegerust zijn om zich de nieuwe manier van werken eigen te maken.
Martine Hoefeijzers
Flexibilisering
Martine is een onderwijsadviseur met hart voor het beroepsonderwijs. Met onderwijskundige kennis en praktische ervaring als mbo-docent kan Martine vorm en inhoud geven aan verbetertrajecten op het gebied van flexibilisering. Hierbij maakt ze gebruik van feedback van studenten, good practices en het werkveld om het leerklimaat te optimaliseren. Ze vindt het belangrijk dat onderwijs uitdagend is, maatwerk biedt en past bij het onderwijsteam. Martine is enthousiast, betrokken, daadkrachtig en doelgericht.