Een verloren mbo-jaar?

Een verloren mbo jaar cinop

20 oktober 2020

Stages vormen de kern van de mbo-opleiding en praktijkopdrachten zijn noodzakelijk voor de examinering. Met de aangescherpte corona-maatregelen wordt het een uitdaging om studenten ook op de behaalde leerdoelen tijdens hun stages verantwoord te diplomeren. Is dit een verloren schooljaar of kunnen we de schade nog beperken?

Lees het complete artikel ‘Een verloren mbo-jaar?’ met een bijdrage van Alie Kamphuis (Director Advies bij CINOP). Over het beoordelen van studenten op basis van formatieve gegevens, flexibelere diplomeringseisen in het mbo en mogelijke oplossingen voor onvindbare stageplekken voor mbo’ers.

Bron: Didactief Online 2020, Masja Lebouille

Neem contact op voor meer informatie

Gerelateerde artikelen

Best practice CINOP bij het (her)inrichten van examinering voor een Leven Lang Ontwikkelen bij Curio

Haal achterstanden door de coronacrisis snel en met subsidie in