Download alle flexpraktijken
Download hier onze Flexpraktijken uit de bundel: ‘Flexpraktijken, in gesprek met flexibiliseringspioniers in het beroepsonderwijs’. De Flexpraktijken bevatten inspirerende praktijkvoorbeelden van flexibilisering. Samen met zes pioniers zijn we aan de slag gegaan om hun Flexpraktijk in beeld te brengen. Hiermee spelen we in op een veelgestelde vraag naar tastbare voorbeelden van flexibilisering.
Deelnemende partners:
- ROC Nijmegen
- Friesland college
- Summa college
- Windesheim
- Fontys Hogeschool
- Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
De zes deelnemende partners geven antwoord op de vier onderstaande vragen:
- Waarom flexibiliseer je?
- Hoe ziet flexibel onderwijs eruit?
- Hoe pak je de verandering aan?
- Wat levert de flexibilisering op?
Neem contact op voor meer informatie
Sandra Beugel
Flexibilisering
Sandra is een enthousiaste en daadkrachtige professional die gericht is op het vergroten van maatwerk en flexibiliteit binnen het onderwijs. Vanuit haar onderwijskundige en bedrijfskundige achtergrond, helpt ze onderwijsinstellingen op strategisch-, tactisch- en operationeel niveau de omslag te maken naar meer gepersonaliseerd en wendbaar onderwijs. Naast aandacht voor de inhoud, heeft ze ook veel aandacht de veranderkundige kant van flexibiliseringsvragen. Niet alleen het concept moet kloppen, maar ook de professionals moeten voldoende toegerust zijn om zich de nieuwe manier van werken eigen te maken.
Wouter Jacobs
Flexibilisering
Wouter is een pragmatische en energieke adviseur in het onderwijs in MBO, HBO, inburgering, EVC, publieke- en private context. Vanuit een doelgerichte aanpak, met oog voor mensen en het proces. Door zijn ondernemende houding houdt hij zicht op organisatorische belangen en oplossingen met een veranderkundige aanpak. Hij is een daadkrachtige adviseur die voor verbinding zorgt op meerdere niveaus.
Hans Dekker
Flexibilisering
Hans is een zeer ervaren managing consultant in het onderwijs en project-/programmamanager gericht op beroepsonderwijs dat studenten uitdaagt en mede verantwoordelijkheid geeft. In het bijzonder is Hans gericht op flexibilisering van onderwijs: aansluitend bij het werkveld én de student. In zijn projecten slaagt hij erin om alle partijen tot een productieve samenwerking te brengen. Dat kan gericht zijn op visie- of beleidsontwikkeling, ontwerp van opleidingsroutes en (schoolbrede) implementatietrajecten.