Visie & strategie flexibel onderwijs: meer afstemming in beelden en aanpak rondom flexibiliseringsvragen

09 maart 2021 14:00 - 09 februari 2021 16:30
Bij alle scholen staat maatwerk en flexibel onderwijs hoog op de agenda. Niet als doel op zich, maar als middel om continu in verbinding te blijven met de sterk veranderende omgeving. We merken dat veel scholen behoefte hebben aan handvatten om tot een gemeenschappelijke visie te komen. En ook trendanalyse in het kader van het ontwikkelen van toekomstscenario’s is daarin van belang. Wie wil je in de toekomst zijn, passend bij de kenmerken en ontwikkelingen binnen jouw regio? In deze verdiepingssessie komen diverse modellen, aanpakken en voorbeelden aan bod waarmee onderwijsinstellingen een impuls kunnen geven aan het oplossen van vraagstukken rondom visie-vorming en strategieontwikkeling.
- 9 maart van 14.00 – 16.30 uur
- Voor opleidingsmanagers, projectleiders en onderwijsontwerpers
- Kosten: €175,-
- Meld je hier aan of lees onze flyer voor meer informatie
- We bieden ook een verdiepingssessie aan op 23 maart over Onderwijsontwerp flexibel onderwijs
Lees hier meer over onze FlexTool: Praktische handvatten voor onderwijsteams bij invoering flexibel onderwijs.
Neem contact op voor meer informatie
Sandra Beugel
Flexibilisering
Sandra is een enthousiaste en daadkrachtige professional die gericht is op het vergroten van maatwerk en flexibiliteit binnen het onderwijs. Vanuit haar onderwijskundige en bedrijfskundige achtergrond, helpt ze onderwijsinstellingen op strategisch-, tactisch- en operationeel niveau de omslag te maken naar meer gepersonaliseerd en wendbaar onderwijs. Naast aandacht voor de inhoud, heeft ze ook veel aandacht de veranderkundige kant van flexibiliseringsvragen. Niet alleen het concept moet kloppen, maar ook de professionals moeten voldoende toegerust zijn om zich de nieuwe manier van werken eigen te maken.
Janneke Wennekes
Professionalisering
Janneke is een enthousiaste en betrokken adviseur die zich inzet voor het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs. In de rol als procesbegeleider, trainer en ontwikkelaar is ze breed inzetbaar op thema’s zoals curriculumontwikkeling, onderwijsinnovatie en examinering.