Het versterken van de positie van kwetsbare jongeren door trainingen en stages in Mosul
Onderwijsontwerp flexibel onderwijs: van denken naar doen; aan de slag met curriculumontwikkeling
Visie & strategie flexibel onderwijs: meer afstemming in beelden en aanpak rondom flexibiliseringsvragen
Story telling – Een overtuigend internationaal stageverslag als inspiratie voor het bedrijfsleven
Binnenkort ook mechanisch onderwijs voor vier onderwijsinstellingen in Ghana
Van denken naar doen met de FlexTool
Data-coalitie ‘Student-Journey’ | Samen met Noorderpoort, Albeda College en saMBO-ICT aan de slag met studentdata
Toekomstbeelden flexibel onderwijs bij Hanzehogeschool Groningen
Nieuwe koers en kaders voor Nova Startcollege
Nog eens 75 IMCoaches ontvangen Europass Vrijwilligerscertificaat
CINOP klantonderzoek 2020
(Online) trainingen Pedagogisch didactisch handelen in afstandsonderwijs
Terugblik bijdrage CINOP aan Erasmus+ | In gesprek met drie bevlogen collega’s
Webinar Leven Lang Ontwikkelen in het mbo
Wat heeft 2020 ons geleerd?
Ton Geerts nieuwe directeur CINOP
Ontwikkelen van 21ste-eeuwse vaardigheden bij Bouwkeet – De makerspace voor tieners
Leren in hybride vorm, hoe pak je dit ontwerpvraagstuk aan?
Netwerk Breed opleiden Niveau 2 | editie 2021
CINOP helpt UNESCO-UNEVOC bij gendergelijkheid in technisch beroepsonderwijs
1 Miljoen MDT-subsidie voor IMCoach
Hoe onderzoek naar data-inzet bij Fontys Hogeschool ICT gaat helpen studenten op te leiden tot betere ‘self regulated learners’
Gefundeerd praktijkgestuurd leren bij Dulon College en ’s Heeren Loo
Best practice CINOP bij het (her)inrichten van examinering voor een Leven Lang Ontwikkelen bij Curio
(Online) training Ontwerpprincipes flexibel onderwijs bij Windesheim
Hoe datavolwassen zijn onderwijsinstellingen in Nederland? | Marktanalyse mbo, hbo en wo
Jaaroverzicht: Landbouw-TVET in Ghana
Onderwijskundige vragen over online leren? Bel de CINOP Helpdesk
Start van de bouw van de ISDB incubator in Mozambique
Mijlpaal: IMCoach viert deze maand de start van het 200e IMCoach-traject
Vier nieuwe meesters voor de slagersbranche
Take-off opleiding Steward(ess) bij ROC van Amsterdam
CINOP werkt aan ondernemerschapskansen voor jongeren in Koerdistan, Irak
Naar school in de puberteit: een letterlijke brainstorm
Studytube en CINOP starten strategische samenwerking
Extra toezicht ondermijnt kwaliteit hoger onderwijs
Ontwikkelen van een branchekwalificatiestructuur voor Omgevingsdienst NL
“Helft scholen slaagt voor ‘corona-examen’”
Onderwijsinstellingen opgelet | Op zoek naar een (aanvullend) studie- of stageproject voor studenten?
CINOP gaat werken aan inclusief beroepsonderwijs voor vluchtelingen in Oeganda
Landelijke peiling Invloed van corona op Leven Lang Ontwikkelen | Waar loopt jouw organisatie tegenaan?
Versneld bij- en omscholen tijdens en na de coronacrisis – hoe doe je dit?
CINOP staat Politieacademie bij | Ontwikkelen kwalificatiedossiers Politieacademie
Webinar Hybride onderwijs
Terugblik: webinar Hybride onderwijs
Alfa-college herijkt examenorganisatie tijdens coronacrisis
Teamkracht bij Deltion college – Op weg naar een lerende organisatie
Toekomstscenario’s voor het beroepsonderwijs
Scholing werkt! Benut de regeling NL leert door!
Whitepaper Beoordelen en examineren in het mbo in tijden van corona
Haal achterstanden door de coronacrisis snel en met subsidie in
Leren in tijden van COVID-19: online didactische training voor PPS, Indonesië
Onderwijs op maat: nieuwe opleidingsaanpak voor volwassenen in de zorg
Veranderkracht van onderwijsteams in crisis: leren door reflectie
Beroepsonderwijs bezorgd: online lesgeven vraagt andere rol van docent
Webinar ‘Op naar een goede herstart van het mbo’
Grootste zorgen beroepsonderwijs over stage-/bpv-plekken
Naar een duurzame economie; hoe we lerend uit de corona-crisis kunnen komen
Hebben we meer vrouwen nodig aan de ontwerptafel?
Flexibel onderwijs is niet per definitie slecht onderwijs, in tegendeel
Webinar 21ste eeuwse vaardigheden, júíst nu!
Inhaalprogramma onderwijsachterstanden: zet impact centraal
Leerlingendaling in het VO | Subsidie voor een toekomstplan in de regio
FlexLab: samen werken aan succesfactoren van flexibel onderwijs!
De 5 grootste zorgen van het beroepsonderwijs na corona
Whitepaper: Leven Lang Ontwikkelen ná de crisis
Kwart mbo’ers negatief over keuzedelen in JOB-monitor; wat werkt wèl?
Versterken van de kwaliteit van schoolexamens op het Maerlant College
Examinering op orde, nu èn later: hoe pak je dat goed aan?
Hulp voor examencommissies: kwaliteitsborging tijdens de coronacrisis
Webinar Formatief handelen: grip houden op de ontwikkeling van studenten
Kennisclip: studenten stimuleren in online leeromgeving
Anderhalvemeteronderwijs in tijden van corona: welke lessen kunnen we leren van flexibiliseringspioniers in het beroepsonderwijs?
Webinar Formatief handelen: grip houden op de ontwikkeling van studenten
Gemeente Haarlem zet Virtual Reality in bij aanpak laaggeletterdheid
Curio: project Examinering, certificering en diplomering voor 12-67 jaar
Governance in het onderwijs richting het einde van de coronacrisis
Waarde en impact van het onderwijs als wapen in de strijd tegen voedseltekorten in Mali
Flexpraktijk Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
Examinering is van ons allemaal
Webinar ‘Anders’ toetsen en examineren: Toegankelijk en flexibel
Terugblik: Digitale ontwerptafel over Hybride onderwijs
Hoe lokale uitvindingen in medische apparatuur de Ethiopische gezondheidszorg verbeteren
Johan Cruijf College werkt met behulp van de FlexScan aan flexibel leerarrangement
6 tips om als examencommissie adequaat te blijven handelen
Objectief observeren moet je leren
Praktisch hulpmiddel voor ontwikkeling hybride leeromgeving
Flexpraktijk Summa College
Online training: Verantwoord hanteren van CGI bij (school)examineren
CINOP ondersteunt examencommissies online
Ondersteuning Practoraat: Samen bouwen, onderzoeken en impact realiseren
Veranderkracht van onderwijsteams in crisis: hoe zorg je dat die kracht blijft?
Waar krijg jij energie van? Professionele ontwikkeling met Sterke Punten training
Coronavirus – impact, creatieve oplossingen en hulp
KOMPAS21: uitbreiding en koppeling aan het onderwijsaanbod
Samenwerken aan onderwijskwaliteit
Quickscan WerkLab Rijk van Nijmegen | aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt studenten+
Professionaliseren van decentrale examencommissies bij Landstede mbo
Met FlexScan naar koersdocument flexibilisering bij Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
Formatief handelen op het CITAVERDE college (vmbo)
Flexpraktijk Friesland College CIOS
Flexibilisering hoog op kwaliteitsagenda binnen ArtEZ
Concreet toekomstbeeld flexibilisering bij Hanze Hogeschool Groningen
Leerlingen van de Bossche vakschool op bliksemstage bij CINOP
Passend opleidingstraject voor jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt bij Mbo Rijnland college Start-Up
Visie CINOP op Strategische Agenda Hoger Onderwijs ‘Houdbaar voor de toekomst’
World Economic Forum 2020: in 10 jaar 1 miljard mensen om- en bijscholen
CINOP ondersteunt UNESCO UNEVOC bij onderzoek naar gendergelijkheid in beroepsonderwijs
Flexpraktijk ROC Nijmegen
Curriculumontwikkeling: routekaart en stappenplan
Het nieuwe ‘Passerelle’-programma is gelanceerd in Benin!
Flexpraktijk Fontys Hogeschool ICT
Voortzetting netwerk Breed opleiden Niveau 2
Campagne #NOBULLSHIT voor burgerschapsonderwijs
Project Dwarsverbinden in de Regio
Flexpraktijken: in gesprek met flexibiliseringspioniers in het beroepsonderwijs
ECBO start nieuw project: ‘Aan de slag met Diversiteit en Inclusie’
Modernisering en professionalisering van het hoger onderwijs in Mali
De Ghanese raad van Verpleeg- & Verloskunde bezoekt Nederland om meer te weten te komen over digitaal toetsen
Aan de slag met verbeteren PTA’s
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor de docent van de toekomst?
Maakt breed opleiden studenten echt aantrekkelijker voor de arbeidsmarkt?
Hoe scholen we effectief 120 miljoen mensen om/bij? (binnen drie jaar)
Lancering curriculum seksuele opvoeding Benin
Het versterken van de Chittagong Port Authority Training Institute (CPATI) in Bangladesh:
Design Thinking bij het Horizon college
Hogeschool Zuyd: Succesvol Studeren
Duurzaam inzetbare medewerkers cruciaal voor bedrijven
Week van de alfabetisering: samen werken aan een leven lang ontwikkelen
CINOP expert partner bij vormgeving flexibele onderwijsprogramma’s
55 jongeren ontvangen als eerste het Europass certificaat als IMCoach
CINOP krijgt OKP-tender Nuffic gegund: Duurzame oplossingen in de maritieme en havensector in Bangladesh
CINOP Intervisiespel 2019
CINOP draagt bij aan nieuw UNESCO-UNEVOC BILT-project
Flexibel en toekomstgericht onderwijs bij Syntra met de FlexScan
Curriculumvernieuwing bij het Groene Lyceum
Modern werkgeverschap: samen zoeken naar het beloningsbeleid van morgen
Met KOMPAS21 zicht op je talent
Zes pijlers voor het succesvol werken aan onderwijskwaliteit
Instrumentkaart aanpak onderwijslogistieke vraagstukken in mbo-teams
Brede inzet FlexScan bij Fontys hogeschool
FlexScan: waar staat jouw onderwijsinstelling?
FlexScan voor een gezamenlijke aanpak op flexibel onderwijs
De implementatie van een nieuw curriculum voor de afdeling Verloskunde van Semara University
Project Campus Mali in beeld
BurgerschapLabs: de winnaars zijn bekend!
De basis leren voor iedereen
White Paper Een Leven Lang Ontwikkelen
Versterking van de capaciteit van landbouwberoepsonderwijs in Ghana
Onderwijs op basis van leeruitkomsten
Het implementeren van goede bestuurssystemen in ho instellingen in Mali
Docent in het mbo: een dynamisch en veelzijdig beroep
Leren om te blijven leren – De docent als sleutel tot het onderwijs van de toekomst
BurgerschapLabs: 15 voorstellen voor beter burgerschapsonderwijs
Onderwijsvernieuwing hogescholen: pilots flexibele deeltijd-leerroutes voor volwassenen
Samenwerking CINOP en Marian Janssen bij werving Nederlandstalige laaggeletterden (NT1’ers)
Aanpak laaggeletterdheid: wat zijn de kansen?
De snelheid van technologische ontwikkelingen; feit of fictie?
Flexibel onderwijs gaat verder dan persoonlijke dienstverlening
Leerbehoeften en technologie; op naar het ‘Netflix-model’?
Teamcoachingstraject ROC West-Brabant succesvol afgerond
Mbo-docent: een vak apart
Nederlands beroepsonderwijs als het onderwijs van de toekomst?
De werkgevers zijn aan zet
Duurzame inzetbaarheid in het MKB op de kaart
Coöperatie Paars Partnerschap (CPP)
ROC West-Brabant klaar voor de toekomst
Belang van goede kennis-infrastructuur in het (mbo-)onderwijs
CINOP ontwikkelt programma maatschappelijke diensttijd IMC Weekendschool
Resultaten nationale peiling flexibel onderwijs
Kwaliteitsborging Indonesisch politiekorps
Stimuleren en borgen van innovatie in je (onderwijs) organisatie
Innoveren vanuit visie: het succes van de Ambachtsacademie
Eerste Landelijke Benchmark FlexScan
Flexibele leerroutes voor 14 hogescholen
Duurzame inzetbaarheid op de arbeidsmarkt van morgen
Handreiking digitale vaardigheden volwasseneneducatie
Rapport Aanpak laaggeletterdheid binnen het sociaal domein
Hybride onderwijs, hoe dan?!
CINOP lanceert vijfde partnerschap tussen ECBO en practoraten
Trends in het hoger onderwijs binnen Europa
Flexibel én inclusief onderwijs – kansen voor onderwijsinstellingen
Beroepsonderwijs: passend, effectief, onderwijs van hoge kwaliteit
‘Klaar voor morgen!’, over breed opleiden op mbo-niveau 2
De kracht van de regio en internationalisering in het beroepsonderwijs
Echt zelforganiserende teams floreren door succeservaringen
Van theorie en praktijk naar integrale beroepskennis: Hoe doen studenten dat?
Vindt de sleutel voor de klas van morgen
Interne communicatie bepaalt het succes van de examenorganisatie
Leven lang ontwikkelen in de sector, branche, bedrijf of instelling
NLQF – wat, waarom en hoe?